Vildt kamera aktivitet

Vildkamera aktivitet

Vi forsøgte os også med et vildkamera. Vi blev enige om at sætte det op i løvtræsområdet, for at have bedre mulighed for at se noget. Der er ikke den samme bevoksning her.

Vi fandt en stamme med nøgne grene op ad siden og her satte vi 4 fugle kugler i snor på. Kameraet satte vi op lige over for, på en anden stamme.

Vi gik stærk ud fra at fange et par fugle i løbet af de næste par dage. Vi satte det op tirsdag i sidste uge og blev enige om at vi hentede det igen i weekenden.

Der var en del fugle i skoven, ikke fordi vi så mange, men vi kunne høre dem. Vi regnede med måske at kunne se en blåmejse, solsort eller noget helt andet.


Da jeg kom der ud efter arbejde lørdag var alle kuglerne forsvundet.

Det ser ud som om at det har filmet to hele dage også den sidste nat, på et tidspunkt er det så gået ud.

Vi kiggede mange igennem! Lige pludselig var der et fint billede af et egerns hale. Den var hurtigt væk igen.

Den sidste nat hvor der er blevet taget billeder, viser det tydeligt det lille egerns kamp for at få kuglerne ned. Den har helt sikkert haft en fest med alt den mad.

Der er i aktiviteten fokus på videns formerne

Analog: De små er med til at lave fugle kuglerne og her starter og styrkes læringen om skovens dyr.

Katalog: Fordi vi inden og under er i dialog med de små omkring de forskellige dyr i skoven. F.eks er det et rød egern vi ser på filmen.

De fem naturdannelses elementer er også i spil

Det følelsesmæssige: De små bliver begejstrede for at se det lille dyr på filmen – de har lavet maden til det

Filosofiske: De får en oplevelse af at de har hjulpet dyret og vil gerne aktiviteten igen

Det kognitive: De lærer om skovens arter f.eks. fugle arter.

Kommentarer